söndag 15 maj 2011

Fuck disco. Fuck fashion. Fuck you: Mixtape # 001


Idag testar vi ett nytt koncept. Vi översköljs dagligen av oräkneliga gigabyte av information från olika media - må det vara via internet, tv, tidningar och/eller radio - och ofta är det svårt, för att inte säga oövervinnligt svårt att sålla i informationsfloden. Detta leder ibland till apati och likgiltighet. Man orkar inte bry sig längre. Eller som i mitt fall, leder det istället till ett maniskt samlande på information. En liten del av denna informationstsunami består av musik.

För att samla upp en liten bråkdel av all den musik som via internet och snailmail, invaderar mitt universum, och för att ge en liten glimt av vad det är som snurrar på min vinylspelare eller i min cdspelare eller i min dator och iPod just nu så har jag bestämt mig för att introducera en nygammal idé, nämligen mixtapen. Här kommer jag att i komprimerad form (winrar) att ladda upp en ny samling med ojämna mellanrum, bestående av en del av det som fascinerar mig just nu.


>


Debutblandningen består av delvis gammalt och delvis nytt, alltifrån alternativ country till elektronisk musik och från slamrig screamo till teknisk death metal. Jag bryr mig inte ett dugg om genretillhörighet eller dynamik i de här mixtaperna. Det viktiga är musiken. Med lite tur kanske ni hittar något som ni inte hört förut, något som ni gillar.

En del av spåren är i mp3-format, en del i m4a och en del i FLAC. Om ni inte har en spelare som klarar av dessa format: Tough shit. Deal with it. Google är din (o)vän.

Future Breed Machine Mixtape #001

1. Meshuggah - Future Breed Machine (Destroy Erase Improve)
2. Hank III - I Don't Know (Risin' Outlaw)
3. Flowering Blight - The Perfect Pair (The Perfect Pair)
4. Xibalba - Bright Sun (Madre Mia)
5. Converge - Dark Horse (Axe To Fall)
6. Nine - No Air Supply (It's Your Funeral)
7. Belching Penguins - There's Gonna Be A War (Draft Beer...Not Me)
8. The Beast - The Beast (Power Metal EP)
9. Lash Out - Celebration Times (The Judas Breed)
10. Joe Buck - Devil Is On His Way (Joe Buckyourself, Motherfucker)
11. Scarpoint - Numb (The Mask Of Sanity)
12. Letlive - Beauty Queen Breast Stroke (Speak Like You Talk)
13. World Burns To Death - The Dead Sing This Hymn (Sucking Of The Missile Cock)
14. Pulling Teeth - Extinction (Funerary)
15. Baptists - Bachelor Degree Burns (Baptists)
16. Burnt By The Sun - Forlani (The Perfect Is The Enemy Of The Good)
17. Bad Brains - Pay To Cum (Various Artists: Let Them Eat Jellybeans)
18. Hate Eternal - The Art Of Redemption (Phoenix Amongst The Ashes)
19. ohGr - Pissage (unDeveloped)
20. Grayceon - War's End (All We Destroy)
21. Fear - I Love Livin' In The City (The Record)
22. Manowar - Blood Of My Enemies (Hail To England)
23. Razor - Take This Torch (Executioner's Song)

Slanga hem skiten åt mig! (Mediafire)

Här har vi den helsköna videon Call To The Warrior med suveräna Affiance:


Tack till Carro för tipset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar