fredag 28 maj 2010

Fuck the police coming straight from the underground

När jag häromåret tittade på den utmärkta brasilianska filmen Tropa de Elite så fanns det en scen som jag reagerade lite extra på. Det var en scen som utspelade sig på en fest i en av Rio de Janeiros favelor (om jag minns rätt), där man i bakgrunden kunde höra en låt spelas; en låt som jag kände igen men inte kunde placera. Efter en stund så kopplade jag. Jag hade hört låten tidigare, men då var det annat band som spelade den. Även den gången hörde den till ett filmsoundtrack, nämligen till den måttligt imponerande Demon Knight. Då var det Sepultura som lirade den, men den här gången var det originalet, inspelad av pop/punk/reggae/whatever-bandet Titãs, från deras platta Go Back från 1988.

Här har ni båda spåren.


Sepultura - Policia


Titãs - Policia


Och här kan ni ladda hem båda i mp3-format: POLICIA


Can you dig it?:

Black Tusk - Taste The Sin
Sadus - Swallowed In Black
Wilt - Witches Brew

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar