torsdag 21 april 2011

Full Metal Jack-Off pt III: So Very Tired Of Being Sick

Eftersom jag har haft den goda lyckan att åka på en särdeles rejäl jävla förkylning (alternativt influensa) och har dragits med den sedan helgen, med allt vad det innebär med feber, huvudvärk, mental förvirring, total frihet från sömn och allmän jävla orkeslöshet så blev jag hemmasittande ikväll och missade detta.

Ord kan inte beskriva mitt missnöje.
Bara våld. Extremt våld.

Därför bjuder jag upp till våldsam dans. Så i med munskyddet nu, på med suppen och spänn fast vuxenblöjan för nu kommer det att göra ont.

Först ut är nya videon "Existo Vulgore" från Morbid Angels nya platta, Illud Divinum Insanus (japp, de kommer att släppa en platta med ordet anus i titeln; väldigt grindcore av dem), som dyker upp någon gång i juni. Bandet har David Vincent tillbaka på sång (YES!) och jag får styve av bara tanken på hur plattan kommer att låta.

Efter det har vi debutvideon "Fuck Yeah" från mucho hypade svenska supergruppen DeathDestruction. Och när vi ändå är inne på svensk machotatuerad ölhävarmetal så slänger vi med "Master Of Delusions" med Umeågrabbarna i Live Elephant.

Det bästa har jag sparat till sist så att ni inte missar det. Den 26:e denna månad släpper Relapse en split mellan grindcorerävarna Agoraphobic Nosebleed och power violence-veteranerna Despise You och om man får tro hypen så kan denna komma visa sig bli en av årets allra bästa plattor. Jag har redan lyssnat sönder mina grannars tålamod med de två spår som Despise You lagt upp på sin Stereokillersida - klicka på bildlänken nedan, om du inte fattar hur du tar dig dit. Första spåret är en kort men dynamisk one-two-kombination till kroppen och huvudet som tillfälligt förlamar en och sedan, som en coup de grace, kommer deras cover på bandet Fears "I Dont Care About You" och knockar en med illvillig high-kick mot tinningen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar