lördag 17 juli 2010

Buy! Buy! Buy from Circle A!


"Buy! Buy! Buy from Circle A!
Like hoola-hoops a disposible craze.
Another fast food-fad to throw away!
Anarchy For Sale!
Anarchy For Sale!
Anarchy For Sale!"

Anarchy For Sale från Bedtime For Democracy
Dead Kennedys





En ytterst vanlig karaktärsdefekt hos den moderna människan är samlandet. Kanske är det en genetisk rest från vårt djupa förflutna, från tiden innan människan började bruka jorden, byggde samhällen och civiliserade sig, då vi levde som nomader och samlade bär eller vad fan vi nu gjorde i våra samlar/jägarstammar.

Det verkar vara något som fattas i våra liv, i våra gemensamma band, må de vara sexuella, genetiska, yrkessmässiga, som driver oss till att samla, att jaga.

Vad det är vi samlar och jagar verkar inte vara särskilt viktigt, bara vi gör det. Det kan vara små hiskeliga grodfiguriner i keramik, riktigt sunkiga ikonbilder på Jesus eller vinylplattor med obskyra black metalband.

Själv samlar jag i viss mån på ett antal saker, t-shirts, vinyler, böcker, 70-talserotik etc, fast inget av dem med den där galna, vildögda blicken man ibland kan se hos människor som levt ensamma i sina källare fulla med barbiedockor alldeles för länge. Det är snarare en sporadisk, spontan företeelse som jag unnar mig någon gång ibland. Inte för att jag måste, utan för att jag kan. Här nedan ett axplock av några av det senaste årets t-shirtsinköp.

Gazas Beardman från Gazas officiella merch site

Hoodie, även den ifrån Gazas merch site


En av ett helt gäng Coliseum t-shirts jag inskaffat under det senaste året. Nedan följer några fler, alla inköpta på Shirtkiller.

Min personliga favorit. Brown Bikers From Hell.

Weedeaters Burn 1. Också från Shirtkiller.


Bars tee inköpt från Shirts&Destroy.


Amen Ra tee också från Shirts&Destroy.




Min kanske absoluta favorit, Integritys Jim Jones ifrån Hated In The World-serie. Från Shirtkiller, liksom nedanstående Integrity tee, Rasputin, även den ifrån HITW-serien.


Nedan följer ännu ett gäng tees från Shirt&Destroy









Senaste inköpet. Johnny Drama tee från Shirtstore.


Spellistan just nu:

Battletruk - Acid Death

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar