tisdag 15 mars 2011

Flesh cumbles in the real world

Dagens spellista bestod fram till kl 18:00 enbart av allsmäktiga, fullständigt tillintetgörande Godflesh.

I mitt tycke är Godflesh ett av de allra bästa banden i världshistorien, om inte det allra bästa, alla kategorier, alla epoker. Punkt.

För de som inte känner till dem måste jag först sucka, sedan stöna och sedan fråga vilken jävla sten ni har växt upp under, alldeles innan jag spräcker din käke med en rak höger! Redan då jag första gången hörde låten Like Rats från Streetcleaner på P3s Rockbox insåg jag vilket skräckinjagande vidunder Justin Broadrick och Ben Green skapade då de lade ned sorgligt underskattade Fall Of Because och startade det nya bandet som duo, under namnet Godflesh. Få band har haft en sådan våldsam och vida spridd inverkan på kommande musikgenrer som industriell metal och post-metal som Godflesh. Få band har påverkat mig och mitt musiklyssnande och hjälpt att vidga mina musikaliska vyer, som Godflesh.

Så varför inte vidga vyerna, ni som inte hört bandet förut. Klicka på omslagen för att öppna respektive platta i Spotify. Tyvärr så finns inte Slavestate och Hymns på spottan (surt eftersom de delvis innehåller en del av bandets allra bästa material), men för den som är trägen och nyfiken finns det alltid ett sätt att hitta dem på den enorma musikaliska free lunch internet utgör.

Go for it!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar