fredag 11 juni 2010

Don't think about it. Do it! Don't talk about it. Do it!




Jag har det senaste fem månaderna tränat ett styrke/konditionspass som är en variant av detta och detta. Det går enkelt ut på att tre till fyra gånger i veckan pressa kroppen så hårt som möjligt i relativt korta intervaller, med mycket korta återhämtningspauser mellan seten (högst 20 sekunder). Detta för att öka förbränning och styrka i kroppen. Mina pass brukar variera tidsmässigt (beroende på hur många olika övningar jag väljer) men hamnar sällan under 25 minuter. Efteråt är jag helt slut, dryper av svett och mår inte sällan lite illa.

Däremot har min uthållighet ökat, mina knän och tidigare problematiska ländrygg förbättrats dramatiskt: Jag kan nu springa i spåret obehindrat, utan att knäna sväller upp och värker i flera dagar. Visst, i början är det vidrigt. Det är mycket lätt att ge upp när det känns som värst, men arbetar man med timerklocka och stenhård disciplin kommer man snabbt att märka skillnad. Förbränningen ökar, underhudsfettet rasar, konditionen förbättras enormt, musklerna stärks och leder ökar sin spänst. Bara fördelar, alltså. Kombinerat med annan, normal konditionsträning (t ex cykling, simning, jogging etc), är detta ett fantastiskt sätt att komma i form.

Och till ett bra träningspass måste man ju ha bra musik. Detta har varit spellistan för mina träningspass de senaste två månaderna:

1.D.I. - Tragedy Again
2.Ducky Boys - Boston USA
3.Oi Polloi - Fuck Everybody Who Voted Tory
4.Propagandhi - Todays Empires, Tomorrows Ashes
5.Christ On A Crutch - In On Your Joke
6.Anti-Flag - Fuck Police Brutality
7.Circle Jerks - Coup D'Etat
8.Die Kreuzen - On The Streets
9.MDC - Born To Die
10.Discharge - Never Again
11.Black Flag - Police Story
12.Anti-Nowhere League - We Will Not Remember You
13.Anti-Nowhere League - For You
14.Negative Approach - Whatever I Do
15.Bad Brains - Pay To Cum
16.Blood For Blood - Aint Like You (Wasted Youth II)
17.Oi Polloi - Willie Mcrae
18.Poison Idea - Just To Get Away

Ladda ned och kör hårt!

Ja, jag vet att det ligger två stycken Anti-Nowhere Leaguespår efter varandra. Det blev så av misstag när jag först brände den här skivan. Jag har medvetet låtit felet hänga med eftersom båda låtarna är suveräna. Deal with it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar